Fotografie
KLAPSIOVÁ okomentoval Lov candátů pří...
před 4 dny
Fotografie
Josef založil otázku Lov candátů pří...
před 4 dny
Fotografie
Jaroslav vložil recept Smažený kapr...
před 4 dny
Fotografie
Jakub přidal úlovek Kapr obecný...
před 4 dny
Fotografie
drax@seznam.cz přidal úlovek Sumec velký...
před 4 dny

Američtí dietologové mají nový tip: sardinková dieta!

strunc 1 hodnocení
Poznávání

Foto: Pixabay

V záplavě nejrůznějších diet je sardinková dieta převratná. Na rozdíl od diet založených na zákazu určitých potravin tato dieta doporučuje vhodné kombinace jídel, jejichž základní součástí jsou právě sardinky. Obsahují totiž ohromnou zásobárnu nutričních benefitů a látek, které mohou přispět k obecnému zlepšení životního stylu a podporují spalování tuků.

Mimoto skvěle chutnají a zároveň jsou i lehce stravitelné a málo kalorické. Držíte dietu, ale sardinky nemusíte jíst každý den. Podstata úspěchu spočívá v jejich vyvážené konzumaci, v jídelníčku by se měly objevit třeba i jen dvakrát týdně. Sardinky výborně chutnají v salátech, pomazánkách, jsou vhodnou surovinou i při přípravě polévek.

Proč právě sardinky?

Češi, Moravané a Slezané příliš ryby nekonzumují, ale lepší se to. Do podvědomí mnoha odpůrců přispívají informace o tom, že právě ryby (mořské i sladkovodní) jsou vynikajícím zdrojem bílkovin, přičemž je v nich jen malý obsah nasycených tuků. Sardinky, makrely, sledi a lososi se navíc vyznačují vysokým obsahem omega-3 nenasycených mastných kyselin. Zmíněné látky snižují riziko vzniku srdečního infarktu.

„Omega kyseliny“ hrají v celé řadě životních procesů v lidském těle klíčovou úlohu. Od regulace krevního tlaku a krevní srážlivosti až po zvyšování imunity a protizánětlivých účinků. Prospívají srdci, blahodárně působí na kardiovaskulární procesy a příznivě ovlivňují i nervový systém. Lidské tělo tyto kyseliny bohužel neprodukuje, proto je musí vstřebávat z potravin.

Ryby jsou i vynikajícím zdrojem bílkovin, přičemž je v nich jen malý obsah nasycených tuků. Nezanedbatelná je v mase ryb i přítomnost vápníku, vitamínu D a fosforu… Vápník je důležitý pro pevné kosti. Ale málokdo ví, že ve spojení s vysokým obsahem vápníku dieta snižuje ukládání tuku a navíc zvyšuje jeho spalování. Porce sardinek nabízí třikrát více vápníku než hrnek mléka plus vitamín D a fosfor je důležitý pro vstřebávání vápníku.

5

Hodnocení receptu (1)

  1. Pomazánka ze sardinek

    Ok, zajímavý článek, začnu více jíst sardinky. Udělal bych si z nich nejspíše rybí pomazánku. Ale uzené šproty asi nebudou zrovna vhodnou stravovací alternativou těchto ryb, redaktor měl asi spíš na mysli syrové, čerstvé sardinky.

Novinky z iRybářství na váš e-mail

Články, videa, recepty a další novinky na váš e-mail. Mějte přehled