Jaroslav okomentoval Pečený pstruh...
před 6 hod
Jaroslav okomentoval OBRAZEM: Školác...
Rybocz okomentoval Za candáty na p...
před 17 hod
Vojtech přidal úlovek Pstruh duhový...
před 22 hod
Antonín přidal úlovek Kapr obecný...

Nový kaprařský rekord z Pálavských jezer! Rybář ulovil monstrum přes 30 kg

Marek iRybářství 15. listopadu 2022 0 komentářů

Novinky

Svůj životní rybářský zážitek popsal pro iRybářství nový rekordman Miroslav Gerát. Na nádrži Nové Mlýny ulovil dosud největšího kapra, prvního, který překonal magickou hranici 30 kg. Předchozím rekordmanem byl kapr 29,70 kg na závodech Stairs2Hell.

text: Miroslav Gerát

Blížila se polovina října a s ní plánovaná čtrnáctidenní rybářská výprava. Nemohl jsem se dočkat. V pondělí 17. října jsem vyrazil na svůj milovaný revír Dyje 7. Na tuto vodu jezdím pravidelně už dvanáctým rokem. I předtím jsem tu trávil dovolenou s rodiči a chytal jedním prutem na splávek nebo dravce s wobblerem.

První den jsem probrouzdal vodu, našel lovné místo a pěkně ho rozkrmil. Moc mi pomohl echolot, který mi půjčil kolega Miroslav Drmla (tímto ho zdravím a moc děkuji). Zpočátku byl problém ve vázkách v podobě kořenů ze starých vinohradů obalených slávkami, kde jsem ztratil pár montáží. Pod dvou dnech se mi podařilo místo vyčistit pomoci kotvičky a ryby začaly chodit. Sice jen menší do 7 kg, ale nájezd kaprů tam byl.

Když už je ryba na háčku, máš času dost

Vyvážel jsem zhruba do 400 metrů, krmil v jednom místě dva dny. Přišel pátek a já měl na kontě zatím šest kaprů. Ten den jsem byl bez záběru, v sobotu taky. To už se ale blížila neděle, den D.

Kapr jménem Bětka

V neděli někdy kolem půl třetí odpoledne přišel záběr. Cítím lepší rybu, to už na prutu poznám. Zajela mi ale do vázky a po vykotvičkování byla pryč. Jedu na lovné místo položit návnadu.

foto: Miroslav Gerát

Sedíme v klidu pod deštníkem se členy rodiny a sousedy z karavanu, když vtom se ozve pípák. Zní bez přestání. Běžím k prutu a slyším kromě zvuků signalizátoru hrčet také cívku. Zvedl jsem prut, ucítil mohutný tah a nepřetržitou jízdu pořád dál od břehu. Je mi jasné, že tohle nebude malá ryba. S kolegou Pavlem Dobrovolným jsme skočili do člunu a hon za kaprem začal.

Asi po 300 metrech říkám Pavlíkovi, ať zpomalí. Necítil jsem žádný kontakt. Po několika otočkách přišel výpad a souboj mohl pokračovat. Motor na plný plyn, jedeme přímo za rybou. Podle světel na břehu, kde stál můj stojan, jsem odhadl, že jsme o dost dál, než jsme zaváželi, zhruba 700 metrů od břehu. Dojíždíme rybu a začíná souboj.

Ryba jezdila doprava doleva okolo člunu. Nechtěla se ukázat, vzala to směr protější břeh. Potom se dvacet metrů od člunu objevil vír a ve světle čelovky jsme rybu konečně zahlédli. Už jsme věděli, že je to kapr, ale ještě netušili, jak obrovský. Přijeli jsme k němu blíž, ale kapr to vzal do hlubin a všechno začalo nanovo. Ale jak říká můj táta: „Když už je ryba na háčku, máš času dost.“

S rybou jsme se přetahovali ještě patnáct minut. Když jsme ji dostali nadosah podběráku, už jsme tušili, že bude mít kolem 25 kg. Pavlík kapra podebírá a oba si plácneme za dobrou práci. Míříme zpět ke břehu, kde už čeká táta, máma a Pavlova přítelkyně Broňa.

foto: Miroslav Gerát

Skáču do vody. Podběrák s rybou stále skrývám pod břehem ve vodě a čekám na vaničku pro miminko. Když ji pak s kaprem zvedám, skoro mi rupne v zádech. Až teď se nám Bětka, jak jsme rybu pojmenovali, ukazuje v plné kráse. Zabírá celou vaničku. Na břehu zavládla ohromná radost, seběhli se sousedi ze všech stran.

Na nic nečekáme, dáváme rybu do saku a šup s ní na váhu. Váha ukazuje 32,12 kg, po odvážení saku 1,6 kg to vypadá na krásných 30,5 kg naší Bětky. Jde o nový rekord nádrže Nové Mlýny, tak velikého kapra tu ještě nikdy nikdo neulovil.

Je to první pálavský kapr přes třicet kilogramů. Nejtěžší dosavadní kapr vážil 29,70 kg a ulovil se na závodech Staits2Hell.

Všem rybářům bych přál zažít to, co já v ten večer. Dodržujte pravidla a nezapomeňte na ratolesti, které se taky jednou vydají na naše vody a budou provozovat tento krásný koníček. Aby jim taky nějaká podobná krásná ryba udělala stejný zážitek jako mně.

Kapr jménem Bětka si plave dál na svobodě, 23. října 2022 měla 109 cm a vážila 30,5 kg. Tak ať se ti, holka, daří a udělej zase někoho tak šťastným, jako jsem teď já.