Damian založil otázku I am a private ...
před 11 hod
Jaroslav okomentoval Makrela na klac...
včera
Jaroslav okomentoval Rybaření vesele...
před 4 dny
Jaroslav okomentoval Kapitální úlove...
Vojtech přidal úlovek Pstruh obecný...
před 6 dny

Syn chytil velikého kapra. Až se táta lekl…

Marek Kožušník 5. září 2023 3 komentářů
kapr

foto: Jiří Vávra starší

Šupiny

Desetiletý Jiří Vávra ulovil 1. září na Lipně svou životní rybu. Fotku parádního kapra nám poslal do redakce jeho táta Jiří Vávra st. Sám nerybaří, rád ale tráví se synem společný čas v přírodě.

text: Marek Kožušník

V pátek 1. září chytali táta a syn Vávrovi na Lipenské přehradě od druhé hodiny odpoledne. Bylo polojasno, příjemné počasí na rybaření. Zavezli návnadu 150 metrů od břehu, kde už měli trochu zakrmeno.

„Druhý prut jsme navázali na malé ryby, cejny a plotice, aby na jednom prutu byla akce a druhý byl nalíčený na velkou rybu. Po třetím zavezení jsem rozhodil hrstičku mixu z boilie okolo v místech, kde jsem spustil olůvko s háčkem a pod ním nainstalovanou banánovou kuličku boilie,“ popsal pro iRybářství Jirka Vávra.

Po sedmé hodině večer, když Jirka zrovna vytahoval na svém akčním prutu cejna, přišel krásný záběr na prutu „na velkou“.

„Cejna jsme hned pustili zpět do vody, ostatně jako každou rybu, co chytneme. V ten moment už držel Jirka druhý prut, který se okamžitě po zvednutí rozjel přes všechny brzdy v navijáku, které tam jsou. Bylo jasné, že to bude něco velkého, takže jsme skočili do lodi a jeli velké rybě naproti,“ pokračoval táta.

Ryba jednou objela tyčovou bójku, po dvaceti minutách zdolávání ji Jirka zvedl k hladině. Táta ji na druhý pokus podebral a vytáhl do lodi. „Sám jsem se lekl, jak velkého kapra Jirka chytil. Vážil přes 15 kg a byl dlouhý 93 cm. Po změření jsme tohoto chlapíka opatrně odnesli do jeho prostředí a s triumfální náladou jsme šli spát,“ dodal Jiří Vávra starší.

kapr
foto: Jiří Vávra starší

Jiří Vávra starší byl rybářem do svých třinácti let, dnes už nerybaří. Takhle velkou rybu ale nikdy nechytil. Je proto na syna náležitě hrdý. Jirku naučil rybařit Petr Jirout z Kluku u Poděbrad. Chytá od šesti let.

„Samozřejmě jsem pyšný na každý jeho malý či velký úspěch, nejen na rybách. Jsem rád, že se něčemu pravidelně věnuje. U vody s prutem ho vidím mnohem raději než doma s telefonem nebo počítačem,“ dodává Jiří Vávra starší.

1. Vym o čem to je moje ho syna to minulý rok taky chytlo stačilo aby si vytáhl jednoho malého kapra a hned bylo štěstíčko na světě

2. Koukám že to je,všude stejný mě děti jsou rádi i za to że je splávek živí v pohybu,,ten na položenou,když vidí policajta že se hýbe tak děti jsou na trní a čekají a čekají na rybu,klydne i hodiny.☺️

3. Tak to známe asi každý jak děti i dospělý, ale hlavní je být trpělivy a čekat na ten správnej čas ale dáti to mají jinak jak dospělý ale je úžasný vidět třeba mladšího bráchu jak tahá rybu a konečně se usmívá